Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (09.01.2025 – 22.01.2025).
✔️ Aktualizacja w sprawie innych ograniczonych działalności: polityka dotycząca dokumentów i usług rządowych (21.01.2025)
Co się zmienia?
5 lutego 2025 r. polityka Google Ads dotycząca innych ograniczonych działalności: polityka dotycząca dokumentów i usług rządowych zostanie zaktualizowana w następujący sposób:
– reklamodawcy nie będą już musieli ubiegać się o certyfikację, aby wyświetlać reklamy winiet/e-winiet w całej Europie;
– jeśli reklamodawca wyświetla reklamy promujące „Identyfikatory firm” i kieruje je wyłącznie do Francji jako regionu, nie musi kwalifikować się jako dostawca rządowy lub autoryzowany, ale nadal będzie musiał złożyć wniosek o wykluczenie z polityki, aby mieć pewność, że jego reklamy nie zostaną niesłusznie odrzucone
Kiedy?
Google rozpocznie egzekwowanie aktualizacji polityki 5 lutego 2025 r., a pełne egzekwowanie będzie się nasilać przez około 8 tygodni.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15751624?hl=en
✔️ Docelowy CPV i reklamy w wielu formatach w kampaniach promujących obejrzenie filmu (21.01.2025)
Co się zmienia?
Od kwietnia 2025 roku nowe kampanie promujące obejrzenie filmu będą korzystać z reklam w wielu formatach i strategii ustalania stawek Docelowy koszt obejrzenia (CPV). Strategia ustalania stawek Maksymalny CPV nie będzie już dostępna w nowych kampaniach. Kampanie, które obecnie z niej korzystają, będą jednak mogły nadal wyświetlać reklamy.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Opcja tworzenia plików danych o produktach dostępnych lokalnie usunięta w Google Merchant Center (20.01.2025)
Co się zmienia?
Google wycofał obsługę plików danych o produktach lokalnych, która wcześniej umożliwiała firmom promowanie produktów i usług dostępnych w określonych lokalizacjach firmy.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/local-product-feeds-quietly-removed-from-google-ads-ui
✔️ Nowa kolumna (Używane od”) w raporcie komponentów (19.01.2025)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się nowa kolumna na poziomie komponentów o nazwie „Używane od”, która pokazuje datę dodania poszczególnych zasobów.
Pomaga reklamodawcom śledzić, jak długo aktywa znajdują się na koncie, co czyni ją szczególnie przydatną do audytu.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/used-since-column-for-pmax-assets
✔️ Nowy cel – utrzymanie klienta (18.01.2025)
Co nowego?
Google pierwotnie ogłosił cel utrzymania klienta w marcu 2024 r. w ramach testów beta. Oficjalna strona pomocy została wydana później w kwietniu 2024 r., ale funkcja ta nie doczekała się jeszcze powszechnego wdrożenia.
Teraz po raz pierwszy można zaobserwować sekcję konfiguracji.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/first-look-at-customer-retention-goal-setup
✔️ Nowa kolumna (% Served) w kampaniach generujących popyt (Demand Gen) (18.01.2025)
Co nowego?
Google udostępniło nową kolumnę dla kampanii Demand Gen o nazwie „% Served”.
Metryka ta pomaga reklamodawcom porównywać dostarczanie reklam w ramach grupy reklam, oferując wgląd w to, które filmy są priorytetyzowane przez algorytmy Google.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/served-metric-for-demand-gen
✔️ Prywatne wyszukiwane hasła – nowy wiersz w raporcie kategorii wyszukiwania (18.01.2025)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads w raporcie kategorii wyszukiwania pojawił się nowy wiersz, który agreguje prywatne wyszukiwane hasła.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/private-search-terms-in-pmax-campaigns
✔️ Nowa kolumna (Źródło) w raporcie kategorii wyszukiwania (18.01.2025)
Co nowego?
W zakładce STATYSTYKI, w sekcji STATYSTYKI WYSZUKIWANYCH HASEŁ pojawiła się nowa nowa kolumna – źródło.
Wskazuje ona powody (m.in. tematy wyszukiwania, adresy URL i komponenty kreacji), dla których reklamy były dopasowywane do ruchu w ramach danej kategorii wyszukiwania.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowy wygląd panelu z ofertami promocyjnymi (18.01.2025)
Co nowego?
Google wprowadza nowy wygląd panelu w ofertami promocyjnymi.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/google-partners-get-exclusive-new-promotion-offer-interface
✔️ Raport z diagnostyki tagu konwersji rozszerzonych w kampaniach internetowych – nowy segment (17.01.2025)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads w raporcie z diagnostyki tagu konwersji rozszerzonych w kampaniach internetowych pojawił się nowy segment – typ kampanii.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-activity-7285921293588193280-oWpy
✔️ Medical SPA w reklamach usług lokalnych (15.01.2025)
Co nowego?
W reklamach usług lokalnych pojawił się nowy typ działalności – medical SPA.
✔️ Opcje kodów kreskowych i kodów QR jako rozszerzenie promocji (14.01.2025)
Co nowego?
Google wprowadził nowe typy rozszerzenia promocji:
– kod kreskowy
– kod QR
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/barcode-and-qr-code-options-as-promotions
✔️ Integracja Microsoft Clarity z Google Ads (13.01.2025)
Co nowego?
Nowa integracja Google Ads z Microsoft Clarity, po raz pierwszy uruchomiona w wersji prywatnej w grudniu 2024 r., jest teraz ogólnie dostępna dla wszystkich użytkowników.
Integracja łączy wskaźniki wydajności Google Ads z analizami behawioralnymi Clarity, oferując kompleksowy sposób analizowania i optymalizacji kampanii reklamowych.
⇒ Źródło: https://clarity.microsoft.com/blog/google-ads-integration
✔️ Prognozy dotyczące fazy uczenia się w kampaniach generujących popyt (Demand Gen) (12.01.2025)
Co nowego?
Google wprowadził prognozy dla kampanii Demand Gen, obecnie w wersji beta.
Dostarcza ona kluczowych informacji na temat tego, jak długo potrwa faza uczenia się kampanii, pomagając zoptymalizować ją pod kątem lepszej wydajności.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/demand-gens-new-beta-forecasts-learning-phase-estimates
✔️ Odświeżony widok wyboru podtypu kampanii video (12.01.2025)
Co nowego?
Google wprowadził delikatną zminę podczas wyboru podtypu kampanii video. Teraz są one podzielone na 3 sekcje.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-activity-7284109363240181762-xOkY
✔️ Nowy atrybut [trim] w reklamach pojazdów (11.01.2025)
Co nowego?
Google wprowadził nowy atrybut – [trim]. Należy go używać, aby wskazać wersję wykończenia danego modelu pojazdu.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14154176?hl=pl
✔️ Kupony na 150 euro za korzystanie z Performance Max (11.01.2025)
Co nowego?
Google wysyła maile z ofertą 150 euro za skorzystanie z kampanii Performance Max.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/google-offers-free-credits-for-trying-pmax-campaigns
✔️ Ikona czatu w menu górnym (09.01.2025)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads w górnym menu pojawiła się ikonka czatu.
✔️ Dostarczenie do punktu odbioru dostępne w Google Merchant Center Next (09.01.2025)
Co się zmienia?
W poprzedniej wersji Google Merchant Center sprzedawcy mogli skonfigurować dwa typy miejsc docelowych wysyłki podczas konfigurowania wysyłki:
– na adres klienta
– dostarcz do punktu odbioru
Jednak opcja dostarczenia do punktu odbioru nie była dostępna w wersji GMC Next.
Teraz ta opcja została przywrócona. Pojawia się w konfiguracji wysyłki w kroku 3: Czasy dostawy.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/deliver-to-a-collection-point-available-in-gmc-next
✔️ Ograniczenia dla specjalistów podatkowych w reklamach usług lokalnych (09.01.2025)
Co się zmienia?
Google rezygnuje z kredytowania leadów, wiadomości, rezerwacji i nagrywania połączeń dla pionu specjalistów podatkowych.
✔️ Kierowanie działań konwersji na poziomie grupy zasobów w Performance Max (09.01.2025)
Co nowego?
Google testuje nową funkcję w kampaniach Performance Max, umożliwiającą optymalizację określonych działań konwersji na poziomie grupy zasobów.
Reklamodawcy mogą włączać lub wstrzymywać działania konwersji na poziomie grupy zasobów.
Ta funkcja mogłaby zapewnić lepszą kontrolę, ale zgłoszono, że nie działa ona jeszcze prawidłowo.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-01/conversion-action-targeting-at-asset-group-level-in-pmax