Chcesz dokładnie śledzić konwersje z formularza Contact Form 7 na swojej stronie WordPress? Standardowe ustawienia mogą nie wystarczyć, jeśli zależy Ci na pełnej precyzji danych w Google Ads. Właśnie dlatego warto wdrożyć konwersje rozszerzone, które pozwalają lepiej przypisać konwersje do użytkowników, nawet gdy ciasteczka są ograniczone przez przeglądarki. W tym wpisie pokażę Ci krok po kroku, jak skonfigurować konwersje rozszerzone dla Contact Form 7 za pomocą Google Tag Managera i Google Ads, aby poprawić skuteczność kampanii i uzyskać dokładniejsze dane o konwersjach.
Domyślnie Contact Form 7 nie przekazuje danych do warstwy danych z informacjami ujętymi w formularzu kontaktowym. Aby to zmienić, trzeba dodać niestandardowy kod do witryny. Na szczęście nie trzeba w to angażować programisty. Wystarczy dostęp do Google Tag Managera. Zaloguj się na swoje konto GTM i dodaj niestandardowy kod HTML jak na grafice poniżej.
Kod do skopiowania znajdziesz poniżej.
<script> document.addEventListener( 'wpcf7mailsent', function( event ) { window.dataLayer.push({ "event" : "cf7submission", "formId" : event.detail.contactFormId, "response" : event.detail.inputs }) }); </script>
Aby sprawdzić, czy kod poprawnie przekazuje dane do warstwy danych, uruchom podgląd w Google Tag Managerze i wyślij testowo formularz kontaktowy. Jeśli kod działa poprawnie w warstwie danych powinny pojawić się treści wypełnionych pól, jak na grafice poniżej.
Następnie przejdź do ustawienia zmiennych. W tym celu przejdź do zakładki ZMIENNE i kliknij przycisk NOWA. Na podstawie powyższego screenu ustawimy zmiennie pod każde pole formularza. Pamiętaj, że pierwszy wiersz będzie się zaczynał od cyfry 0, a więc odpowiedź z pola „your-name” będzie miała nazwę zmiennej warstwy danych: response.0.value. Analogicznie pole „your-email” będzie mieć nazwę: response.1.value itd.
DLV to skrót od Data Layer Variable :) Oczywiście nie musisz ustawić wszystkich zmiennych, bo w praktyce wystarczy tylko e-mail i numer telefonu. W moim przypadku będzie to więc:
Gdy to zrobisz, ponownie przejdź do trybu podglądu w Google Tag Managerze i wyślij formularz. Jeśli to zrobisz w sekcji ZMIENNE w uruchomionym zdarzeniu cf7submission znajdziesz dodatkowe wiersze ze zmiennymi, które zostały utworzone.
Następnie w Google Tag Managerze utwórz nową zmienną, a jako typ wybierz DANE PRZEKAZYWANE PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW. Następnie MANUAL CONFIGURATION. W polach E-mail i Telefon wybierz odpowiednie zmienne, które wcześniej zostały utworzone. Może to wyglądać następująco:
Na końcu zapisz zmienną.
Teraz przejdź do ustawień tagu odpowiadającego za konwersję w Google Ads (zakładam, że została już ustawiona, ale nie jako konwersja rozszerzona). W ustawieniach znajdziesz sekcję „Uwzględniaj dane przekazywane przez użytkowników z Twojej witryny”. Wybierz tam zmienną, która została utworzona w poprzednim kroku. Na końcu zapisz zmiany.
Na końcu pozostaje wyeksportowanie kontenera w Google Tag Managerze.
Przejdź teraz do ustawień konwersji na koncie Google Ads, włącz konwersje rozszerzone i wybierz konfigurację za pomocą Menedżera tagów.
W konkretnej konwersji Google Ads, która dotyczy formularza kontaktowego również włącz konwersje rozszerzone.
Na końcu zapisz zmiany. Jeśli wszystko zostało poprawnie ustawione, za kilka dni na poziomie podsumowania wszystkich konwersji powinna pojawić się zakładka DIAGNOSTYKA. Znajdziesz tam informacje dotyczące poprawności działania konwersji rozszerzonych.
Po kliknięciu POKAŻ SZCZEGÓŁY otrzymasz informacje na temat implementacji konkretnych konwersji rozszerzonych.
Mam nadzieję, że u Ciebie również komunikaty święcą się na zielono i wszystko zostało poprawnie ustawione :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |
4 komentarze
Michał
21 lutego 2025 at 14:50
Witam,
Już od dłuższego czasu pojawia się taki błąd w Google, aby sprawdzić konwersje rozszerzone. Oczywiście wszystko jest dobrze wdrożone. Wdrożylem wszystko i zaznaczyłem ,,Automatic Collection” – i właśnie nie wiem czy dobrze zbiera dane. Wcześniej była informacja, aby poprawić tag konwersji rozszerzonej. Zamiast menedzera tagu google to wkleic kod na stronie i mialoby to lepiej zbierac dane. Oczywiscie nie chcialem tego zrobic i ogolnie ten tag zle to zbieral. Usunalem go i dalem nowy. Chodzi o formularz kontaktowy. Teraz wszystko prawidłowo chodzi, ale wyskakuje cały czas ten komunikat o sprawdzeniu konwersji rozszerzonych. Już nie wiem co z tym zrobić. Dodam, że tag przesłania formularza nie uruchamia się pod zdarzeniem ,,przesłanie formularza” albo ,,form_submit” tylko jak wejdę w podsumowanie to dopiero wtedy widać, że tag się odpalił. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale wolałem napisać.
Marcin Wsół
25 lutego 2025 at 11:57
Hej, dzięki za wiadomość. Jeśli w konkretnej konwersji jest informacja, że konwersje rozszerzone działają, to jest ok, ale w innych system może zgłaszać problem, co wynika ze specyfiki konwersji, w większości nie da się ustawić konwersji rozszerzonych, bo nie są przekazywane dane o numerze telefonu czy mailu (np. kliknięcie w PDF).
Kacper Szymanski
25 lutego 2025 at 09:09
Hej,
Z tej strony Kacper Szymański,
Zaczynam swój biznes coachingowy i jestem zainteresowany współpracą aby wspólnie generować wysokiej jakości leads – jak najwięcej ludzi którym mogę pomóc. Jestem początkującym w GAds więc przyda mi się pomoc.
Pozdrawiam,
Kacper S
Marcin Wsół
25 lutego 2025 at 11:51
Cześć, dzięki za wiadomość, ale niestety brak mocy przerobowych na nowe zlecenia :(