Google MapsTips&TricksGrupy lokalizacji – sprawne zarządzanie wieloma lokalizacjami

29 czerwca 20220

Jeśli prowadzisz większą firmę, która posiada wiele lokalizacji, zarówno w Polsce jak i innych krajach, ale kampanie Google Ads prowadzisz tylko na jednym koncie, na pewno uciążliwe jest dodawanie lokalizacji do poszczególnych kampanii oraz ogólnie zarządzanie nimi. W tym celu Google stworzył opcję grup lokalizacji, która ten problem rozwiązuje.

Grupy lokalizacje - sprawne zarządzanie wieloma lokalizacjami

Grupy lokalizacji to zbiór placówek/oddziałów firmy, który można dodać do kampanii. Nie trzeba więc wybierać za każdym razem pojedynczym lokalizacji, tylko raz dodać je do zdefiniowanych przez siebie grup, by później w szybki sposób dodać je do kampanii.

Grupy lokalizacji można wykorzystać do następujących działań:

  • konfiguracja kampanii lokalnej (a niedługo Performance Max, z racji nadchodzącej konieczności migracji)
  • dodanie rozszerzenia lokalizacji
  • dodanie rozszerzenia powiązanej lokalizacji (lokalizacje firm, które sprzedają Twoje produkty)

Jak dodać grupę lokalizacji?

Aby dodać grupę lokalizacji kliknij w NARZĘDZIA I USTAWIENIA, a następnie z sekcji ZASOBY WSPÓLNE wybierz GRUPY LOKALIZACJI. Następnie kliknij w niebieską ikonkę z plusem, aby utworzyć grupę lokalizacji.

Grupy lokalizacji - sprawne zarządzanie wieloma lokalizacjami

Pamiętaj, że wcześniej musisz połączyć konto Google Moja Firma z kontem Google Ads, aby na koncie były widoczne lokalizacje.

Listę zgrupowanych lokalizacji znajdziesz po zapisaniu zmian.

Grupy lokalizacji - sprawne zarządzanie wieloma lokalizacjami

Następnie szybko możesz dodać utworzone grupy lokalizacji do kampanii, np. jako rozszerzenie lokalizacji. Wystarczy, że jako źródło lokalizacji wybierzesz GRUPY LOKALIZACJI.

Grupy lokalizacji - sprawne zarządzanie wieloma lokalizacjami

Podsumowanie

Jeśli posiadasz sporo lokalizacji, które wykorzystujesz w kampanii, a nie znasz jeszcze opcji grupowania lokalizacji, powyższy artykuł będzie pomocny :)

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds