Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (16.06.2022 – 29.06.2022)

29 czerwca 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (16.06.2022 – 29.06.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (16.06.2022 – 29.06.2022)

✔️ Zmiany porządkowe dotyczące strategii inteligentnego określania stawek w kampaniach w sieci wyszukiwania (29.06.2022)

Co się zmienia?
Od lipca 2022 r. Google zacznie zmieniać nazwy utworzonych wcześniej standardowych kampanii ze strategią „Docelowy CPA” na „Maksymalizacja liczby konwersji” z docelowym CPA, a standardowych kampanii ze strategią „Docelowy ROAS” na „Maksymalizacja wartości konwersji” z docelowym ROAS.
Aktualizacja ta będzie dotyczyć tylko strategii na poziomie kampanii w sieci wyszukiwania.
Nazewnictwo strategii portfolio Google planuje zmienić w 2023 r.

Jaki wpływ na kampanie?
Ta zmiana nie będzie miała wpływu na sposób ustalania stawek. Korzystanie ze strategii Maksymalizacja liczby konwersji z docelowym CPA będzie przebiegało tak samo jak w przypadku strategii Docelowy CPA. Podobnie strategia Maksymalizacja wartości konwersji z docelowym ROAS będzie działać tak samo jak strategia Docelowy ROAS.

Zmiany porządkowe dotyczące strategii inteligentnego określania stawek w kampaniach w sieci wyszukiwania

⇒ Źródło 1: mailing Google
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/google-ads/answer/10962171

✔️ Widok hierarchii w kampaniach Performance Max (28.06.2022)

Co się zmienia?
W kampaniach Performance Max pojawił się ponownie widok hierarchii w grupie wizytówek. Niestety nie jest on domyślnie włączony, więc trzeba wejść w edycję dowolnego elementu z kolumny LISTING GROUP, a następnie kliknąć ANULUJ. Wtedy pojawi się widok hierarchii.
Miejmy nadzieję, że ten widok nie zniknie jak ostatnio.

Widok hierarchii w kampaniach Performance Max

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Rodzaj materiału w nazwie produktu w reklamach produktowych (24.06.2022)

Co nowego?
Google testuje automatyczne wstawianie nazwy materiału na początku nazwy produktu dla zapytań, które zawierają taką frazę.

Rodzaj materiału w nazwie produktu w reklamach produktowych

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-shopping-ads-material-in-ad-title-query-33641.html

✔️ Usunięcie sekcji „Zasoby tworzone automatycznie” z ustawień kampanii i konta (21.06.2022)

Co się zmienia?
Z ustawień kampanii oraz konta zniknęła sekcja „Zasoby tworzone automatycznie”, która pozwalała na ich włączenie lub wyłączenie.
Funkcja została usunięta bez żadnej informacji ze strony Google. W materiałach supportu nadal pozostaje o niej wzmianka (https://support.google.com/google-ads/answer/11259373?hl=pl), ale prawdopodobnie lada dzień zniknie.

Usunięcie sekcji "Zasoby tworzone automatycznie" z ustawień kampanii i konta

✔️ Zabezpieczenia dotyczące wyświetlania reklam nastolatkom (18.06.2022)

Co się zmienia?
Google rozszerza zabezpieczenia dotyczące wyświetlania reklam nastolatkom na całym świecie. Zabezpieczenia będą stosowane na kontach Google użytkowników, którzy osiągnęli wiek świadomego wyrażenia zgody umożliwiający im korzystanie z usług internetowych, ale nie ukończyli jeszcze 18 lat.

W momencie rozpoczęcia obowiązywania tych nowych zasad dotyczących reklam dla nastolatków Google:
– wyłączy personalizację reklam
– zabroni wyświetlania kreacji należących do kategorii o charakterze kontrowersyjnym

Kiedy?
Zasady wejdą w życie 15 sierpnia 2022 r. Personalizacja reklam zostanie wyłączona we wszystkich usługach, a filtrowanie kreacji reklamowych obejmie YouTube, sieć reklamową Google oraz Display & Video 360, a z czasem zostanie rozszerzone na inne usługi.

⇒ Źródło 1: mailing Google
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/adspolicy/answer/12205906

✔️ Testy oznaczania reklam (17.06.2022)

Co nowego?
Google ponownie testuje różne wersje oznaczania reklam. W wynikach lokalnych reklamy oznaczone są pełną nazwą „Advertisement”, a w wynikach mobilnych jako „Promoted”.

Testy oznaczania reklam

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-advertisement-label-in-local-pack-33589.html