Prowadząc kampanię w sieci wyszukiwania na pewno dodajesz rozszerzenia reklam, aby uatrakcyjnić przekaz, który kierujesz do potencjalnych klientów. Jednym z takich elementów są rozszerzenia linków do podstron, które kierują użytkowników do innych sekcji witryny, które z biznesowego punktu widzenia są istotne. W panelu Google Ads znajdziesz sekcję z rozszerzeniami reklam oraz statystyki ich skuteczności. Jeśli korzystasz z tego raportu, możliwe że źle go analizujesz. Dlaczego? O tym poniżej.
Statystyki skuteczności rozszerzeń linków do podstron znajdziesz w kilku miejscach. Możesz to zrobić na poziomie kampanii lub grup reklam, dodając segment TYP KLIKNIĘCIA:
Dzięki temu sprawdzisz, ile kliknięć w reklamę pochodziło z kliknięć bezpośrednio w linki do podstron:
W powyższym przykładzie widzimy, że rozszerzenia linków do podstron zostały kliknięte 20 razy. Niestety nie widzimy, które linki zostały kliknięte. W tym celu trzeba przejść do zakładki ROZSZRZENIA (sekcja REKLAMY I ROZSZERZENIA) i kliknąć w LINKI DO PODSTRONY. Zobaczymy tam raport z podziałem na poszczególne odnośniki, które dodaliśmy jako rozszerzenie.
Na pierwszy rzut oka można by było przeanalizować ten raport jak każdy inny. Tym samym wniosek byłby taki, że pierwsze rozszerzenie zostało kliknięte 639 razy i wygenerowało prawie 30 konwersji. Podobnie z kolejnymi wierszami. Dochodząc jednak to wiersza podsumowania widać zupełnie inny liczby. Oznacza to, że w tabelce nie widzisz statystyk dotyczących skuteczności poszczególnych linków do podstron, tylko statystyki dotyczące reklam, pod którymi wyświetliły się te rozszerzenia. To niestety może prowadzić do wyciągania mylnych wniosków.
Jak sobie z tym poradzić? Tutaj również możesz dodać segment TYP KLIKNIĘCIA.
Znajdziesz tutaj statystyki dla typu kliknięcia LINK DO PODSTRONY. Mogłoby się wydawać, że te dane dotyczą już konkretnych linków do podstron, ale tak nie jest. Po zsumowaniu nadal jest spora różnica względem tego, co widać na pierwszym zrzucie ekranu (20 kliknięć i 2 konwersje vs 71 kliknięć i 4 konwersje na powyższym zrzucie :) ). Gdzie zatem szukać prawdziwych danych? Należy dodać segment, ale nie TYP KLIKNIĘCIA, a TO ROZSZERZENIE W PORÓWNANIU Z INNYM.
Finalnie zobaczysz następujący raport:
Jeśli porównasz go ze statystykami, która widać na poziomie grupy reklam czy kampanii, okazuje się, że liczba kliknięć oraz konwersji się zgadza i to właśnie ten raport jest najlepszy do analizy, bo da się szybko odczytać, które linki do podstron są skuteczne, a które nie. Jedynie liczba wyświetleń się nie zgadza, ponieważ nadal dotyczy wyświetleń reklamy, pod którą wyświetlił się dany link do podstrony.
Mam nadzieję, że teraz analiza skuteczności rozszerzenia linków do podstron będzie łatwiejsza :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |