RozszerzeniaTips&TricksJak uatrakcyjnić reklamy tekstowe w wyszukiwarce na Black Friday i Cyber Monday (i nie tylko)

10 listopada 20210

Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami i pod koniec listopada ponownie doświadczymy wzmożonego ruchu w kampaniach Google Ads. Jeśli planujesz wziąć udział w tych akcjach i zaoferować swoje produkty/usługi w niższych cenach, zapoznaj się z poniższymi sposobami na uatrakcyjnienie treści reklam tekstowych w wyszukiwarce. Na pewno zwiększą klikalność Twoich reklam, a finalnie pomogą uzyskać oczekiwane efekty w postaci zakupów.

Jak uatrakcyjnić reklamy tekstowe w wyszukiwarce na Black Friday i Cyber Monday

Trzy sposoby, które w łatwy i szybki sposób mogą uatrakcyjnić reklamy tekstowe w wyszukiwarce to rozszerzenie promocji, rozszerzenie linków do podstron oraz funkcja odliczania.

Rozszerzenie promocji

Znajdziesz je w zakładce REKLAMY I ROZSZERZENIA -> ROZSZERZENIA. Pozwala ono na dodanie pod reklamą informacji o aktualnej promocji, co zwraca większą uwagę odbiorcy. Co ciekawe, nadal wielu reklamodawców nie korzysta z tego rozszerzenia, więc tym bardziej warto się wyróżnić. W panelu edycji tego rozszerzenia mamy następujące opcje:

Rozszerzenie promocji w Google Ads

Na początku wybierz, czy chcesz dodać rozszerzenie na poziomie grupy reklam, kampanii czy konta. Poniżej znajdziesz sekcję Okazja, gdzie z rozwijanej listy można wybrać jedno z domyślnych wydarzeń. Znajdziesz tam również Black Friday (Czarny Piątek) oraz Cyber Monday (Cyber Poniedziałek). Wybierz odpowiednią opcję i przejdź do kolejnych sekcji.

W sekcji Język wybierz język swojej reklamy. Następnie określ Typ promocji (rabat procentowy, rabat kwotowy, maksymalna kwota rabatu lub maksymalny procent rabatu) i określ jej wysokość, np. 20% w przypadku rabatu procentowego.

Poniżej wpisz nazwę produktu lub kategorii produktów, których dotyczy promocja. Niestety mamy na to tylko 20 znaków, więc trzeba dokładnie przemyśleć jak dobrać tekst.

Sekcja Szczegóły promocji jest opcjonalna. Możesz zostawić opcję domyślną (Brak) lub wybrać jedną z dwóch możliwości – Przy zamówieniach powyżej lub Kod promocyjny.

Na końcu pozostaje określenie dat startu oraz zakończenia promocji. Dzięki temu nie trzeba ręcznie aktywować lub wstrzymywać rozszerzeń.

Finalnie rozszerzenie będzie wyglądać następująco:

Rozszerzenie promocji w Google Ads - przykład

Trzeba przyznać, że takie rozszerzenie mocno rzuca się w oczy. Prawda?

Pamiętaj jednak, że rozszerzenie tego typu (dot. wspomnianych dwóch wydarzeń) może się wyświetlać tylko między 15 października, a 15 grudnia. Jeśli planujesz dłuższą promocję związaną z tymi wydarzeniami, nie będzie można skorzystać z rozszerzenia tego typu.

Rozszerzenie linków do podstron

Dodajemy je w tej samej sekcji, co rozszerzenie promocji, wybierając odpowiednią pozycję z listy. Dlaczego warto skorzystać z tego rozszerzenie? Możesz dodać bezpośrednie odnośniki do produktów, na sprzedaży których najbardziej Ci zależy. Przykładowe treści takich rozszerzeń znajdziesz poniżej.

Rozszerzenie linków do podstron w Google Ads - przykład

Mimo, że nie zawsze linie tekstu pojawiają się pod reklamą, to na wszelki wypadek lepiej je dodać, aby nie tracić potencjalnej możliwości wyświetlania pełnej formy rozszerzenia. Reklama z dodanymi rozszerzeniami tego typu będzie mieć postać:

Rozszerzenie linków do podstron - przykład reklamy

Funkcja odliczania

Funkcja ta idealnie sprawdza się, jeśli oferujesz swoim klientom promocję ograniczoną w czasie. Pozwala ona na wyświetlenie informacji o tym, ile dni, godzin oraz minut zostało do zakończenia promocji. Liczba ta aktualizowana jest w momencie wyświetlenia reklamy. Brzmi interesująco? :) Poniżej znajdziesz instrukcję jak takie odliczanie ustawić. Aby skorzystać z funkcji odliczania należy w treści reklamy wpisać nawias klamrowy, a system wyświetli opcje dostosowania reklam. Wybierz funkcję ODLICZANIE.

Funkcja odliczania w Google Ads

Następnie pojawi się panel edycji tej funkcji, gdzie trzeba wybrać założenia odliczania.

Funkcja odliczania - panel edycji

Przejdźmy przez nie po kolei.

Zakończenie odliczania – tutaj ustaw datę końca promocji (poniżej znajdziesz rozwijaną opcję, gdzie do wyboru będzie początek dnia, koniec dnia lub czas niestandardowy, aby doprecyzować dokładną godzinę zakończenia promocji; na powyższym przykładzie jest to godzina 23:59:59 dnia 26.11.2021, czyli koniec Czarnego Piątku – analogicznie należy ustawić funkcję odliczania w reklamie dotyczącej Cyber Poniedziałku).

Rozpoczęcie odliczania – w przypadku Black Friday większość promocji trwa dokładnie jeden dzień, dlatego na powyższym przykładzie odliczanie rozpocznie się dokładnie 1 dzień wcześniej.

Strefa czasowa – jeśli kierujesz reklamy do użytkowników w Polsce wybranie jakiejkolwiek opcji nie będzie stanowić różnicy. Jeśli prowadzisz kampanię międzynarodową, która obejmuje różne strefy czasowe, wtedy musisz zdecydować, czy system ma brać pod uwagę strefę czasową konta czy użytkownika, który taką reklamę widzi.

Język – tutaj wybierz język jaki wykorzystywany jest w treści reklamy. Pamiętaj, aby nie zostawiać tych ustawień domyślnych, ponieważ system będzie mógł wyświetlić reklamę w formie „do końca promocji zostało 4 days”, co już nie wygląda dobrze.

Po określeniu ustawień pozostaje kliknięcie ZASTOSUJ.

Finalnie funkcja odliczania w treści reklamy będzie mieć zapis jak na obrazku poniżej. Po prawej stronie widać przykład tekstu jaki się wyświetli (w naszym przypadku będzie to jednak liczba godzin i minut).

Funkcja odliczania - ustawienia i podgląd

O czym warto pamiętać? Limit znaków. Dodając funkcję odliczania licznik limitu znaków w reklamie się nie zmienia, więc można mylnie przyjąć, że nie obowiązuje. W rzeczywistości dodanie odliczania w reklamie powoduje zużycie 8 znaków – warto o tym pamiętać.

Co się stanie z reklamą, gdy minie data ustawiona w reklamie? System automatycznie przestanie taką reklamę wyświetlać, mimo że nadal będzie aktywna.

Podsumowanie

Zachęcam Cię do przetestowania powyższych funkcji, ponieważ takie zabiegi powodują, że reklama jest atrakcyjniejsza, co wpływa na wyższą klikalność, a to jest szczególnie ważne podczas akcji Black Friday i Cyber Monday. Mam nadzieję, że powyższy wpis był dla Ciebie inspirujący. Jeśli masz pytania lub wątpliwości, daj znać w komentarzu pod wpisem. Dzięki!