Jak założyć konto zbiorcze w Google Merchant Center?

Od niedawna możemy cieszyć się możliwościami reklam PLA (z ang. Product Listing Ads), czyli reklam produktowym wyświetlanych po prawej stronie wyników wyszukiwania. Takie reklamy mają pomóc użytkownikom w szybkim porównaniu produktów i przejściu bezpośrednio na stronę, gdzie możemy taki produkt kupić.

Reklama PLA

Dla osób i firm, które chciałyby prowadzić takie kampanie dla kilku różnych sklepów, jest to problematyczne, ponieważ domyślnie konto Google Merchant Center zakładamy tylko dla jednego sklepu. Oczywiście możemy dodawać wiele plików data feed, ale problem pojawi się kiedy klient będzie chciał uzyskać dostęp do tego konta. W takiej sytuacji będzie widział wszystkie pliki data feed pozostałych sklepów.

Na szczęście jest rozwiązanie tego problemu – konto zbiorcze Google Merchant Center. Sami nie możemy go założyć, więc musimy skorzystać z pomocy pracowników Google’a. W tym celu wypełniamy formularz (po angielsku) podając niezbędne dane wraz z numerem naszego konta w Merchant Center, które zostanie później zmienione na konto zbiorcze. Trwa do 1 dzień roboczy.

Pamiętajmy, że zanim wyślemy zgłoszenie musimy założyć konto w Merchant Center oraz zweryfikować naszą witrynę w Narzędziu Google dla Webmasterów. Gdy to zrobimy, wchodzimy w ustawienia ogólne naszego konta w Merchant Center:

Weryfikacja witryny w Google Merchant Center

Klikamy ZGŁOŚ ROSZCZENIE DO TEGO ADRESU URL i jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie, pojawi się następujący komunikat:

Weryfikacja witryny w GMC - akcept

Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi na nasz formularz, który przesłaliśmy do Google’a, możemy się zalogować na nasze konto zbiorcze Google Merchant Center:

Konto zbiorcze Google Merchant Center