Skrypty AdWords – kampanie bez wyświetleń (alert e-mail)

Przy prowadzeniu wielu kampanii AdWords może zdarzyć się, że z jakiegoś powodu kampanie nie będą generować wyświetleń. Powodem może być między innymi brak budżetu na kliknięcia, zawieszenie konta czy też niepoprawne ustawienie harmonogramu wyświetlenia reklam. Z pomocą przychodzą nam skrypty AdWords, które pomagają nam zaoszczędzić czas i same sprawdzają konta w poszukiwaniu kampanii z zerową liczbą wyświetleń.

Skrypty AdWords

W pierwszej kolejności wchodzimy w zakładkę OPERACJE ZBIORCZE (na naszym koncie AdWords), a następnie w SKRYPTY. Klikamy +SKRYPT i wklejamy poniższy kod:


function main() {

var accountName = „Konto testowe”;

var yourEmail = „twoj-e-mail@mail.com”;

var emailBody=”Następujące kampanie nie uzyskały dzisiaj żadnych wyświetleń:

„;

var noImpCamp=0;

var campaignsIterator = AdWordsApp.campaigns().get();

while (campaignsIterator.hasNext()) {

var campaign = campaignsIterator.next();

var stats = campaign.getStatsFor(‚TODAY’);

if ((stats.getImpressions() == 0)&&(campaign.isEnabled())) {

emailBody = emailBody + campaign.getName() + ”
„;

noImpCamp++;

}

}

if (noImpCamp > 0) {

MailApp.sendEmail(yourEmail,”Alert: ” + accountName + ” ? ” + noImpCamp + ” (kampanie bez wyświetleń)”,””,{htmlBody: emailBody})

}

}

W polu var accountName wpisujemy nazwę naszego konta (pojawi się w nagłówku wiadomości e-mail), zaś w polu var yourEmail wpisujemy nazwę naszego maila, na jakiego mają przychodzić powiadomienia. Skrypt sprawdza statystyki kampanii w dniu dzisiejszym, za co odpowiada fragment kodu var stats = campaign.getStatsFor(‚TODAY’) – jeśli chcemy, aby skrypt sprawdzał statystyki z dnia poprzedniego musimy zmienić TODAY na YESTERDAY.

Po wklejeniu skryptu musimy go autoryzować (przycisk AUTORYZUJ TERAZ). Gdy wszystko jest już gotowe ustawiamy harmonogram uruchamiania skryptu (w naszym przypadku będzie to godzina 15 każdego dnia):

Skrypty AdWords - harmonogram

Gdy wszystko zrobiliśmy poprawnie, w naszych skrzynkach mailowych pojawi się automatyczna wiadomość z alertem informującym nas o kampaniach z zerową liczbą wyświetleń:

Skrypt AdWords - wiadomość e-mail