Kilka dni temu Google wprowadził nowy egzamin w ramach certyfikacji indywidualnej w systemie Google Partners. Udało mi się znaleźć chwilę czasu, żeby podejść do tego egzaminu, wiec w dalszej części wpisu przedstawię moje przemyślenia i rady dla tych, którzy chcą spróbować sił w reklamie wideo :)
Jeśli ktoś na co dzień pracuje z kampaniami wideo nie będzie miał większego problemu, aby zdać egzamin, chociaż jest kilka pytań, których odpowiedzi budzą wątpliwości, ale tak było i nadal jest z każdym egzaminem certyfikacyjnym. Sam egzamin składa się z 74 pytań, na które mamy 90 minut. Aby zdać musimy odpowiedź prawidłowo na 85% pytań. Bardzo miło zaskoczyła mnie długość pytań i odpowiedzi, które w większości były bardzo krótkie i zwięzłe (część typu PRAWDA/FAŁSZ), więc egzamin zdaje się bardzo szybko i nie męczy jak np. egzamin zaawansowany z sieci wyszukiwania czy sieci reklamowej.
Przed podejściem do egzaminu warto zapoznać się z materiałami edukacyjnymi: reklamy wideo, tworzenie reklam i kampanii oraz pomiar i optymalizacja skuteczności. Do tego warto na spokojnie zapoznać się z YouTube Analytics – https://www.youtube.com/analytics.
Warto również zwrócić uwagę na poniższe zagadnienia:
– pojęcia: CPC, CPV, VTR;
– rodzaje reklam typu masthead i możliwości ich wyświetlania;
– ustawienia kampanii wideo;
– korzyści płynące z połączenia konta YouTube i AdWords oraz YouTube i Google+;
– opcje kierowania reklam wideo;
– nakładki z wezwaniem do działania;
– częstotliwość wyświetlania reklam;
– techniki optymalizacyjne reklam wideo;
– rodzaje reklam wideo;
– płatności w reklamach wideo;
– sposoby kierowania reklam wideo;
– YouTube Analytics;
– bannery towarzyszące;
– remarketing z wykorzystaniem konta YouTube;
– maksymalna długość reklam wideo;
– opcje rotacji reklam.
Powodzenia! :)