Najlepsze praktyki prowadzenia kampanii produktowych w systemie Google AdWords

Każdy właściciel sklepu internetowego, który prowadzi dla niego działania reklamowe w Internecie powinien zainteresować się kampanią produktową w systemie Google AdWords. Ten typ kampanii ma niewątpliwą przewagę nad zwykłymi reklamami tekstowymi w wyszukiwarce – zawiera miniaturę produktu, przez co zwraca większą uwagę użytkownika. Przy miniaturce znajduje się nazwa produktu, jego cena oraz tekst promocyjny, co również podnosi atrakcyjność jednostki reklamowej. Jak zatem maksymalnie wykorzystać potencjał tej formy reklamy? O tym w artykule poniżej.

Odpowiednia struktura

Struktura kampanii powinna odpowiadać strukturze asortymentu w sklepie internetowym. W przypadku bardzo małych sklepów wystarczy jedna kampania produktowa, z kolei w dużych warto rozdzielić działania na kilka kampanii dotyczących poszczególnych kategorii produktów, które następnie można podzielić według typów produktów, marek i numerów ID produktów. Taki podział (na zasadzie drzewka – od ogółu do szczegółu) da Ci największą kontrolę nad reklamowanymi produktami.

Wydziel produkty, które konwertują najlepiej

Jeśli widzisz, że dane produktu lub kategorie produktów konwertują najlepiej wydziel je jako nowe kampanie (jednocześnie wykluczając je ze starej kampanii). Dzięki temu możesz stosować inną strategię ustalania stawek stawek dla produktów najbardziej dochodowych.

Stosuj niestandardowe etykiety

Jeśli chcesz grupować produkty według innych cech warto stosować etykiety niestandardowe. Pozwalają one na grupowanie produktów m.in. według ceny, opisu produktu, dostępności czy nawet po wadze wysyłki. Dzięki temu możesz odpowiednio grupować produktu i do każdej grupy stosować indywidualne strategię ustalania stawek.

Korzystaj z list remarketingowych

Do poszczególnych grup reklam możesz dodać listy remarketingowe i ustawić dostosowanie stawek (np. na poziomie +30%), aby zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlenia reklam osobom, które wcześniej odwiedziły Twój sklep. Jest to szczególnie przydatna opcja w mocno konkurencyjnych branżach.

Dodawaj wykluczające słowa kluczowe

W kampaniach produktowych nie można ustawiać słów kluczowych na jakie chcesz się wyświetlać, ponieważ algorytm sam dopasowuje poszczególne produkty do zapytań użytkowników. Nie zawsze jednak dopasowanie jest poprawne, dlatego warto regularnie przeglądać raport wyszukiwanych haseł i na bieżąco wykluczać słowa kluczowe niezwiązane z reklamowanymi produktami.

Dbaj o jakość pliku produktowego

Plik produktowy powinien być aktualizowany możliwie często, aby uniknąć sytuacji, że po kliknięciu w reklamę użytkownik trafi na stronę z produktem, które nie ma już ofercie, albo ma wyższą cenę. Taka sytuacja może spowodować negatywny odbiór oferty przez potencjalnego klienta.

Ponadto plik nie powinien zawierać błędów, ponieważ niska jakość pliku wpływa na częstotliwość wyświetlania reklam. Należy więc dokładnie przejrzeć konto Google Merchant Center i wyeliminować wszystkie błędy zgłaszane przez system.

Co dalej?

Testuj różne rozwiązania, strategie ustalania stawek, ustawienia kampanii czy teksty promocyjne. W każdej branży mogą się sprawdzić zupełnie inne rozwiązania, dlatego nie warto bazować tylko na utartych schematach. Powodzenia! :)