Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (09.02.2023 – 22.02.2023)

22 lutego 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (09.02.2023 – 22.02.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (09.02.2023 – 22.02.2023)

✔️ Status Premium na rok 2023 (22.02.2023)

Co nowego?

Statusy Premium na rok 2023 zostały oficjalnie przyznane. Wszyscy kwalifikujący się Partnerzy otrzymali maila w tej sprawie.

Status Premium przyznawany jest 3% najlepszym firmom na podstawie rocznej oceny. Przynależność do tej grupy jest określana na podstawie szeregu czynników, takich jak przyrost liczby klientów, utrzymanie dotychczasowych klientów, dywersyfikacja usług i roczne wydatki na reklamę.

Wyszukiwarka Partnerów (https://partnersdirectory.withgoogle.com/) obecnie nie działa, więc niestety nie można sprawdzić, ile firm otrzymało status Premium.

Status Premium na rok 2023

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Różnice w konwersjach – nowy raport w GA4 (16.02.2023)

Co nowego?

Na koncie demonstracyjnym GA4 pojawił się nowy raport – różnice w konwersjach. Pomaga on zrozumieć rozbieżności w konwersjach między Google Ads a Google Analytics 4.

Różnice w konwersjach - nowy raport w GA4

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7031957685033955328

✔️ Problem z odrzucaniem reklam (15.02.2023)

Co się dzieje?

Od wczoraj występuje problem z odrzucaniem reklam. Reklamodawcy nic nie muszą robić (wg informacji z Google), ale u siebie na niektórych kontach widzę, że reklamy nadal są odrzucone i trzeba wysłać prośbę o ich sprawdzenie (niektóre automatycznie zostały zatwierdzone).

Problem z odrzucaniem reklam (15.02.2023)

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7031620500116144128

✔️ Kontrola marki dla dopasowania przybliżonego (15.02.2023)

Co nowego?

Google wprowadza funkcję kontroli marki dla dopasowania przybliżonego. Dzięki niej można wprowadzić nazwę swojej marki podczas tworzenia listy słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym, aby wyświetlać reklamy tylko użytkownikom szukającym tej marki.

Kontrola marki dla dopasowania przybliżonego

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/scottecarruthers_ppcchat-googleads-ppc-activity-7031591536010125312-NX3l

✔️ Szybszy dostęp do ustawień kampanii (14.02.2023)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się możliwość szybszego przejścia do ustawień kampanii. Ikonka koła zębatego pojawia się na poziomie raportu kampanii.

Szybszy dostęp do ustawień kampanii

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-quick-campaign-settings-button-34901.html

✔️ Nowe funkcje w Display & Video 360 dotyczące kampanii CTV (12.02.2023)

Co nowego?

1. Funkcja TV w Planerze zasięgu – umożliwia ocenę unikalnego i przyrostowego zasięgu wydawców strumieniowych, w tym YouTube. Funkcja ta jest obecnie ogólnie dostępna dla reklamodawców ze Stanów Zjednoczonych, Japonii, Wietnamu, Francji i Niemiec.

2. Łatwiejsza rezerwacja miejsc premium – za pośrednictwem szybkiej rezerwacji możliwe jest teraz kierowanie na niektóre z najpopularniejszych treści przesyłane strumieniowo w YouTube, takie jak YouTube TV i inne programy YouTube Select, a także formaty premium jak masthead YouTube.

3. Nowy raport: Unique Reach Overlap – identyfikuje powielanie się unikalnych zasięgów między wydawcami, kampaniami i urządzeniami – w tym CTV. Informacje te pomagają reklamodawcom określić ograniczenia liczby wyświetleń na poziomie kampanii. Zmniejsza to nakładanie się działań przez wydawców, zmniejsza marnotrawstwo mediów i pomaga określić, którzy wydawcy i strategie generują największy przyrostowy zasięg. Raport ten jest dostępny nie tylko globalnie dla wszystkich kont Display & Video 360, ale także w usłudze Campaign Manager 360.

Nowe funkcje w Display & Video 360 dotyczące kampanii CTV

⇒ Źródło: https://blog.google/products/marketingplatform/360/improve-how-you-plan-buy-and-measure-your-ctv-campaigns

✔️ Google zachęca do poszerzenia zasięgu kampanii w sieci wyszukiwania o sieć reklamową (13.02.2023)

Co nowego?

Podczas tworzenia nowej kampanii pojawiła się nowa wersja wyboru sieci, na które mogą być kierowane reklamy. Obecna wersja (rekomendowana przez Google) zaleca dodanie obu sieci jednocześnie (wyszukiwania oraz reklamowej).

Niektórzy marketerzy i właściciele małych firm mogą odczuwać presję, aby uwzględnić sieć reklamową w swoich kampaniach w sieci wyszukiwania, a mogą nawet nie zwróć uwagi na ukrytą opcję.

Google zachęca do poszerzenia zasięgu kampanii w sieci wyszukiwania o sieć reklamową

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thanos-bertes_google-googleads-ppc-activity-7030531179523026945-AVLi

✔️ Usunięcie kierowania na treść z kampanii video (13.02.2023)

Co się zmienia?

W ubiegłym roku Google zapowiedział usunięcie kierowania na treść z kampanii video nastawionych na generowanie konwersji. Szczegóły można znaleźć tutaj – https://www.facebook.com/groups/wsparcie.google.ads/posts/8074904692551350/

Google nie podał konkretnej daty, ale w nowych kampaniach video tego typu nie można już dodać kierowania na treść, a kierowanie dodane w dotychczasowych kampaniach zostanie niedługo usunięte.

Usunięcie kierowania na treść z kampanii video

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/sofiaakritidou_googleads-youtubeads-videoforaction-activity-7030837981238153216-ZAnR

✔️ Dostęp do Google Merchant Center z poziomu pulpitu nawigacyjnego Menedżera Profilu Firmy (09.02.2023)

Co nowego?

Google może teraz wyświetlać link do konta Merchant Center z poziomu panelu nawigacyjnego Menedżera Profilu Firmy.

Dostęp do Google Merchant Center z poziomu pulpitu nawigacyjnego Menedżera Profilu Firmy

⇒ Źródło: Google

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds