Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (16.05.2024 – 29.05.2024).
✔️ Grupy plików zmieniają się ponownie w komponenty (29.05.2024)
Co się zmienia?
Następuje kolejna zmiana nazewnictwa w strukturze Google Ads. Od teraz grupy plików to komponenty. Dla przypomnienia, na początku stycznia nastąpiła zmiana nazwy z grup komponentów na grupy plików.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Wstrzymanie eksperymentów Google Ads bez daty zakończenia (28.05.2024)
Co się zmienia?
Wszystkie obecne eksperymenty kampanii bez wyraźnie określonej daty zakończenia będą automatycznie miały domyślną datę zakończenia ustawioną na 23 sierpnia 2024 r.
Można zmienić datę zakończenia w dowolnym momencie przed zakończeniem eksperymentu.
Kiedy?
Od 1 czerwca 2024 r.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-experiments-end-dates-37461.html
✔️ Program partnerski Google Ads (23.05.2024)
Co nowego?
Google uruchamia program partnerski, gdzie można polecić Google Ads nowemu reklamodawcy i otrzymać 250 USD na reklamę w Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-referral-program-37331.html
✔️ Wstrzymanie słów kluczowych Google Ads ze względu na niską aktywność (22.05.2024)
Co się zmienia?
Google wprowadza trwałą zmianę, która automatycznie wstrzymuje słowa kluczowe Google Ads, które nie miały żadnych wyświetleń w ciągu ostatnich 13 miesięcy.
Kiedy?
Zmiany zaczną być wprowadzane od 10 czerwca. Oczekuje się, że wdrożenie zakończy się na wszystkich produkcyjnych kontach Google Ads w sierpniu 2024 r.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2024/05/pausing-google-ads-keywords-starting.html
✔️ Aktualizacja zasad redakcyjnych Google Ads (20.05.2024)
Co się zmienia?
Zasady redakcyjne Google Ads zostały zaktualizowane i przeorganizowane w celu zwiększenia przejrzystości i czytelności. Aktualizację wprowadzono wyłącznie w celu zapewnienia reklamodawcom jaśniejszych informacji i nie wprowadzono żadnych zmian w zakresie egzekwowania zasad.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14848604
✔️ Nowy podtyp kampanii video – Subskrypcje i interakcje w YouTube (19.05.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawił się nowy podtyp kampanii video – Subskrypcje i interakcje w YouTube. Pozwala on na zwiększenie liczby subskrypcji i zaangażowania na kanale w YouTube.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ YouTube Brandcast – nowości (17.05.2024)
Co nowego?
Podczas 13 edycji Brandcast zaprezentowano następujące nowości:
1. Piątkowe mecze WNBA (Google i Scripps Sports ogłosiły zawarcie umowy z YouTube TV na wyświetlanie piątkowych meczów WNBA transmitowanych w lokalnej telewizji na platformie ION zarówno na stadionach, jak i na stadionach rozgrywających drużyny. W tym sezonie YouTube TV będzie jedynym cyfrowym, wielokanałowym dystrybutorem programów wideo (dMVPD) transmitującym lokalne i krajowe mecze WNBA. Gry będą częścią planu podstawowego YouTube TV rozpoczynającego się 31 maja i kontynuowanego przez cały sezon zasadniczy).
2. Przejęcia twórców za pośrednictwem YouTube Select (YouTube ogłosił rozszerzenie opcji przejęcia na większą liczbę twórców, co początkowo wprowadzono pilotażowo pod koniec 2023 r.; dzięki sformalizowaniu tego programu marki będą mogły współpracować z czołowymi twórcami YouTube, aby posiadać 100% udziału głosu na swoim kanale, wykorzystując solidne powiązania twórcy z fanami).
3. Brak pominięć reklamy w kampaniach wideo typu Zasięg (YouTube ogłosił nowy format oparty na sztucznej inteligencji, zoptymalizowany pod kątem telewizji CTV, wykorzystujący zasoby niemożliwe do pominięcia w zasobach reklamowych typu In-Stream).
4. Brandowe kody QR (YouTube wprowadził brandowe kody QR, umożliwiając reklamodawcom zwiększenie interaktywności poprzez umieszczenie ich marki w centrum uwagi w bardziej nowoczesnym kodzie QR).
⇒ Źródło: https://www.searchenginejournal.com/youtube-unveils-new-content-and-ad-offerings-at-brandcast/516466
✔️ Kupony cyfrowe w kampaniach Performance Max w Mapach Google (16.05.2024)
Co nowego?
Google ogłosiło nową funkcję umożliwiającą reklamodawcom wyświetlanie kuponów cyfrowych w kampaniach Performance Max w Mapach Google. To odpowiedź na ankietę pokazującą, że 45% kupujących uważa, że oferty i promocje są najbardziej pomocne przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Wymagania?
Wymagania, aby kupon pojawił się w Mapach Google:
– kampania musi wykorzystywać cele związane z wizytą w sklepie offline
– do kampanii należy dodać rozszerzenie promocji zawierające informacje o kuponie, który można wykorzystać w sklepie (wkrótce do interfejsu dodane zostaną nowe wymagane pola)
Integracja kuponów cyfrowych ma na celu poprawę komfortu zakupów i zwiększenie ruchu w sklepach dla sprzedawców detalicznych.
✔️ Przeniesienie kont użytkowników i ustawień konta na firmowy adres e-mail (16.05.2024)
Co się zmienia?
Google wprowadza nową funkcję, która pozwala administratorowi konta Google Ads poprosić użytkowników o zmianę zwykłego osobistego adresu e-mail (na przykład john.doe@gmail.com) na firmowy adres e-mail (na przykład john.doe@example.com).
Google wprowadza tę zmianę, aby poprawić bezpieczeństwo konta i ograniczyć potencjalne pole do nadużyć.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2024/05/upcoming-google-ads-change-switching.html