Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (25.08.2022 – 07.09.2022)

7 września 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (25.08.2022 – 07.09.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (25.08.2022 – 07.09.2022)

✔️ Wycofanie dostosowania stawek dla najlepszej treści (05.09.2022)

Co się zmienia?
Dostosowanie stawek dla najlepszej treści nie jest już obsługiwane, a w październiku 2022 wszystkie dotychczasowe dostosowania tego typu będą miały ustawioną wartość 0%.

Wycofanie dostosowania stawek dla najlepszej treści

⇒ Źródło: https://twitter.com/lchasse/status/1566802774129524737

✔️ Zmiany progu zapytań w Google Analytics i Google Ads (01.09.2022)

Co się zmienia?
1.09.2022 został zaktualizowany raport wyszukiwanych haseł z w Universal Analytics i Google Ads. Powodem są ponownie kwestie prywatności użytkowników.
Nowe progi zapewniają anonimowość użytkowników, ponieważ wyświetlają tylko te hasła, które odnotowały wystarczającą liczbę wyszukiwań w wynikach wyszukiwania Google.
Aktualizacja w Google Analytics 4 zapewnia, że dane będą teraz bardziej spójne z tym, co widać w raportach Google Ads. Ze względu na różnice w modelach danych po tej aktualizacji raportowanie wyszukiwanych haseł w Universal Analytics będzie bardziej ograniczone niż w raportach Google Ads.

⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320#090122&zippy=%2Creleases

✔️ Opóźnienia w raportowaniu danych dotyczących udziału w wyświetleniach i analizy aukcji (01.09.2022)

Co się stało?
Od 31.08 występuje problem z opóźnieniem w raportowaniu danych dotyczących udziału w wyświetleniach i analizy aukcji dla kampanii w sieci wyszukiwania.

Google nadal pracuje nad rozwiązaniem tego problemu (stan na dzień 01.09.2022).

Opóźnienie raportowania nie ma wpływu na wyświetlanie reklam ani strategie automatycznego określania stawek.

Opóźnienia w raportowaniu danych dotyczących udziału w wyświetleniach i analizy aukcji

⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/YLrc2hJdyJB177ojJm66

✔️ Nowy panel edycji reguł automatycznych (31.08.2022)

Co nowego?
Pojawił się nowy panel edycji w regułach automatycznych i obecnie można dodać do 5 warunków, które muszą być spełnione, aby reguła została uruchomiona.

Nowy panel edycji reguł automatycznych

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Aktualizacja zasad związanych z wymaganiami dotyczącymi miejsc docelowych (30.08.2022)

Co się zmienia?
W październiku 2022 r. zasady dotyczące wymagań dotyczących miejsc docelowych zostaną zaktualizowane, aby uwzględnić nowe zasady, zgodnie z którymi jakość reklam w miejscach docelowych jest zgodna ze standardami Better Ads Standards (https://www.betterads.org/standards/).
Miejsca docelowe zawierające reklamy, które nie są zgodne ze standardami Better Ads Standards, zostaną wskazane za pośrednictwem raportu widoczności reklamy, a wszelkie reklamy prowadzące do takich miejsc docelowych zostaną odrzucone.

Kiedy?
Egzekwowanie aktualizacji zasad zaczniemy w październiku 2022 r.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/12406603?hl=en

✔️ Statystyki (Insights) na karcie PRODUKTY (30.08.2022)

Co nowego?
Statystyki dotyczące konkretnych produktów są teraz dostępne na poziomie konta na karcie produktów Google Ads. Pozwalają one dostrzec oferty o niskiej skuteczności, zidentyfikować produkty z brakującymi atrybutami pliku danych i porównać swoją strategię ustalania stawek z najlepszymi konkurentami.

Statystyki (Insights) na karcie PRODUKTY

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/turn-curiosity-into-customers/

✔️ Reguły wartości konwersji dla wizyt w sklepie stacjonarnym i sprzedaży w sklepie (30.08.2022)

Co nowego?
Google wprowadza funkcję stosowania reguł wartości konwersji do określonych wizyt w sklepie stacjonarnym i kategorii konwersji sprzedaży w sklepie.

Przykład
Reklamodawca może ustawić wartość wizyt w sklepie stacjonarnym na 100 USD w przypadku kampanii promujących drogie i wysokomarżowe produkty i na 10 USD w przypadku kampanii promujących produkty o niższej cenie lub niskiej marży.

Ustawienia
Reguły można ustawiać pod następujące warunki:
– lokalizacja geograficzna
– odbiorcy (w tym wybrane przez Google i własne)
– urządzenia

Reguły wartości konwersji dla wizyt w sklepie stacjonarnym i sprzedaży w sklepie

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12487857?dark=0