Blog

Czego się dziś nauczysz?

Targetowanie na lokalizacje w Google Ads to jeden z podstawowych elementów kampanii reklamowej. Dzięki temu możesz kierować reklamy do użytkowników w określonych miejscach - miastach, regionach czy w promieniu kilku kilometrów od wybranej lokalizacji. Problem pojawia się wtedy, gdy chcesz dodać większą liczbę lokalizacji z promieniami - ręczne klikanie w panelu zajęłoby mnóstwo czasu. Na szczęście w Google Ads istnieją sposoby na zbiorcze dodawanie lokalizacji z promieniami. Szczegóły poniżej. Jak zbiorczo dodać lokalizacje z promieniami w Google Ads

W kampaniach Google Ads reklamodawcy mają do wyboru dwa podejścia do ustalania stawek: ręczne i automatyczne. W przypadku ręcznego ustalania stawek można w pełni korzystać z dostosowań - zwiększać lub zmniejszać stawki w zależności od urządzenia, lokalizacji czy pory dnia. Jednak sytuacja wygląda inaczej, gdy decydujemy się na automatyczne strategie oparte na sztucznej inteligencji Google. Szczegóły poniżej. Dostosowania stawek w Google Ads a strategie automatycznego określania stawek

Od niedawna Google wstrzymuje grupy reklam, które w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie generowały żadnej aktywności. Prawdopodobnie o tym nie wiesz, ponieważ Google nie wysyła w tej kwestii żadnych powiadomień. Informację o takiej akcji znajdziesz jedynie w historii zmian, ale jej ręczne monitorowanie jest bardzo czasochłonne. W artykule wskażę jak zautomatyzować sprawdzanie, czy takie zmiany miały miejsce i jak szybko je cofnąć. Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

Automatyczne stosowanie rekomendacji w Google Ads to narzędzie, które pomaga optymalizować kampanie reklamowe bez konieczności ręcznej ingerencji. Chociaż automatyzacja może znacząco zaoszczędzić czas i poprawić wyniki, warto zachować ostrożność, bo rzeczywistość może okazać się zupełnie inna. Ważne jest monitorowanie wprowadzonych zmian i analiza ich wpływu na kampanię. W tym celu Google Ads oferuje możliwość sprawdzenia historii automatycznych rekomendacji, co pozwala śledzić, które zmiany zostały wprowadzone oraz jakie miały efekty. W artykule omówię, jak to zrobić i na co zwrócić uwagę. Automatyczne stosowanie rekomendacji - gdzie sprawdzić historię i na co uważać

Od czerwca 2024 roku Google wstrzymuje słowa kluczowe, które mają małą aktywność, co w praktyce oznacza, że w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie wygenerowały żadnych wyświetleń. Niestety Google nie wysyła żadnego powiadomienia o akcji tego typu, więc łatwo można to przeoczyć. Jak zatem monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymywane z powodu małej aktywności? Dominik Myślak podzielił się informacją o regule w Google Ads, które pozwala śledzić takie akcje. Szczegóły poniżej. Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Niedawno w panelu Google Ads pojawiła się nowa zakładka w sekcji z działaniami zbiorczymi - Rozwiązania. Pozwala ona na automatyzację niektórych działań dotyczących raportowania czy wykrywania anomalii na koncie. Rozwiązania oparte są na technologii Apps Script, czyli popularnych skryptach, które można dodawać do konta Google Ads. Jest to krok w kierunku uproszczenia korzystania ze skryptów, ponieważ nie są wymagane żadne umiejętności programistyczne. Jestem pewny, że sekcja z rozwiązaniami zostanie w najbliższym czasie rozbudowana o nowe możliwości. Poniżej opiszę jak możesz skorzystać z rozwiązań. Rozwiązania - nowa opcja w Google Ads

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej pytań dotyczących grafik, które dodawane są automatycznie do reklam w wyszukiwarce. Nierzadko są one kiepskie i nie pasują do reklamy. Są 2 źródła takich obrazów i przeczytasz o nich poniżej. Przedstawię również gdzie znaleźć odpowiednie opcje i jak je wyłączyć, by mieć większą kontrolę nad zasobami, które Google wyświetla w Twoich reklamach. Szczegóły poniżej. Google automatycznie dodaje grafiki do reklam w wyszukiwarce - jak to wyłączyć?

Jeśli prowadzisz kampanie Google Ads oparte na strategiach automatycznego ustalania stawek, na pewno zaskoczyło i zaniepokoiło Cię to, że niektóre kliknięcia są bardzo drogie, czasami wręcz bliskie progu rentowności. O ile w maksymalizacji liczby konwersji (z docelowym CPA) i maksymalizacji wartości konwersji (z docelowym ROAS-em) nie można ustawić limitu maksymalnej stawki za kliknięcie, o tyle już w strategiach portfolio taka możliwość istnieje. Szczegóły poniżej. Strategie automatycznego ustalania stawek, a limit maksymalnej stawki za kliknięcie

<