KonwersjeTips&TricksWykluczenia danych w Google Ads

15 listopada 20230

Zapewne zdarzyła Ci się kiedyś sytuacja, że strona internetowa, na którą kierowane były reklamy przestała działać, np. z powodu problemu z serwerem lub kod konwersji został przypadkowo usunięty. Jeśli awaria tego typu trwała kilka godzin, albo nawet kilka dni, mogła spowodować problem w kampaniach Google Ads, jeśli korzystały ze strategii automatycznego określania stawek. W takiej sytuacji kampanie wstrzymujemy, ale bardzo ważne jest określenie jak to wpłynęło na późniejsze działanie kampanii. Czy system ponownie wchodzi w fazę nauki? Czy wstrzymanie kampanii na kilka dni powoduje, że wyniki będę dalej stabilne, czy jednak gorsze? Na szczęście w panelu Google Ads istnieje jedna opcja, która pozwala reklamodawcom przesłać informację, że w danym okresie czasu strona lub kod konwersji nie działały poprawnie, by system nie brał tego pod uwagę przy inteligentnym ustalaniu stawek.

Wykluczenia danych w Google Ads

Funkcja, o której wspomniałem we wstępie powinna być używana tylko w przypadku poważnych awarii strony lub funkcji śledzenia konwersji. Zbyt częste jej używanie może prowadzić do problemów w poprawnym działaniu kampanii. Funkcję tą znajdziesz w strategiach ustalania stawek w sekcji NARZĘDZIA I USTAWIENIA.

Wykluczenia danych w Google Ads

Kliknij w zakładkę FUNKCJE ZAAWANSOWANE, a następnie WYKLUCZENIA DANYCH.

Wykluczenia danych w Google Ads

Pozostaje teraz określenie ustawień funkcji. Przykładowo może to wyglądać następująco:

Wykluczenia danych w Google Ads

W dalszym kroku określ typy kampanii, w których ma zostać zastosowanie wykluczenie danych. Jeśli awaria dotyczyła całej witryny, to zaznacz wszystkie typy kampanii, które były aktywne w tym czasie. W przypadku problemów z konwersjami, które były przypisane tylko do niektórych kampanii, możesz je wybrać w ustawieniach. Możesz również określić, czy awaria dotyczyła śledzenia konwersji na komputerach, telefonach komórkowych czy tabletach.

Wykluczenia danych w Google Ads

Na końcu pozostaje zapisać zmiany. Pamiętaj, że każde wykluczenie danych może wpłynąć na wyniki skuteczności kampanii. Jeśli okaże się, że wykluczenie danych nie było koniecznie, możesz je usunąć z panelu, jednak to również może wpłynąć na działanie kampanii, więc warto stosować tą funkcję rozważnie.

Wykluczenia danych w Google Ads

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds