Zapewne zdarzyła Ci się kiedyś sytuacja, że strona internetowa, na którą kierowane były reklamy przestała działać, np. z powodu problemu z serwerem lub kod konwersji został przypadkowo usunięty. Jeśli awaria tego typu trwała kilka godzin, albo nawet kilka dni, mogła spowodować problem w kampaniach Google Ads, jeśli korzystały ze strategii automatycznego określania stawek. W takiej sytuacji kampanie wstrzymujemy, ale bardzo ważne jest określenie jak to wpłynęło na późniejsze działanie kampanii. Czy system ponownie wchodzi w fazę nauki? Czy wstrzymanie kampanii na kilka dni powoduje, że wyniki będę dalej stabilne, czy jednak gorsze? Na szczęście w panelu Google Ads istnieje jedna opcja, która pozwala reklamodawcom przesłać informację, że w danym okresie czasu strona lub kod konwersji nie działały poprawnie, by system nie brał tego pod uwagę przy inteligentnym ustalaniu stawek.
Funkcja, o której wspomniałem we wstępie powinna być używana tylko w przypadku poważnych awarii strony lub funkcji śledzenia konwersji. Zbyt częste jej używanie może prowadzić do problemów w poprawnym działaniu kampanii. Funkcję tą znajdziesz w strategiach ustalania stawek w sekcji NARZĘDZIA I USTAWIENIA.
Kliknij w zakładkę FUNKCJE ZAAWANSOWANE, a następnie WYKLUCZENIA DANYCH.
Pozostaje teraz określenie ustawień funkcji. Przykładowo może to wyglądać następująco:
W dalszym kroku określ typy kampanii, w których ma zostać zastosowanie wykluczenie danych. Jeśli awaria dotyczyła całej witryny, to zaznacz wszystkie typy kampanii, które były aktywne w tym czasie. W przypadku problemów z konwersjami, które były przypisane tylko do niektórych kampanii, możesz je wybrać w ustawieniach. Możesz również określić, czy awaria dotyczyła śledzenia konwersji na komputerach, telefonach komórkowych czy tabletach.
Na końcu pozostaje zapisać zmiany. Pamiętaj, że każde wykluczenie danych może wpłynąć na wyniki skuteczności kampanii. Jeśli okaże się, że wykluczenie danych nie było koniecznie, możesz je usunąć z panelu, jednak to również może wpłynąć na działanie kampanii, więc warto stosować tą funkcję rozważnie.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |