Blog

Czego się dziś nauczysz?

Poniższy wpis pojawił się już w moim newsletterze, ale chciałbym do niego wrócić i poszerzyć o dodatkowe informacje oraz grafiki, ponieważ temat dotyczy bezpieczeństwa konta Google Ads. Wiele osób zakłada, że problem utraty konta reklamowego dotyczy innych ludzi, ale takie myślenie zmienia się w momencie, gdy samemu pada się ofiarą włamania na konto. Utracony dostęp do konta i uszczuplony stan konta bankowego to niestety efekt zaniedbania kwestii bezpieczeństwa. Problem nadal występuje, a oszuści wymyślają nowe sposoby, aby takie konta przejmować. Postanowiłem więc zebrać trochę informacji, jak zabezpieczyć konto Google Ads, by zminimalizować ryzyko jego utraty. Szczegóły poniżej. 16 porad jak zabezpieczyć swoje konto Google Ads przed włamaniem

Remarketing to jedna z najskuteczniejszych strategii reklamowych, pozwalająca ponownie zaangażować osoby, które wcześniej wykazały zainteresowanie Twoją ofertą. Dzięki automatycznie tworzonym listom remarketingowym opartym na konwersjach, Google Ads daje możliwość precyzyjniejszego targetowania użytkowników, którzy wykonali konkretne działania, takie jak zakupy, zapis na newsletter czy pobranie aplikacji. W poniższym wpisie pokażę Ci jak włączyć automatyczne tworzenie list remarketingowych w oparciu o konwersje.

Automatycznie tworzone listy remarketingowe w oparciu o konwersje

Funkcja opóźnionego usuwania w Google Merchant Center Next pomaga chronić produkty przed przypadkowym usunięciem. Jeśli system wykryje nagły spadek liczby produktów, wstrzymuje ich usunięcie, dając czas na sprawdzenie i naprawienie ewentualnych błędów w pliku danych. Dzięki temu produkty pozostaną aktywne do momentu upływu ich daty ważności, a Ty otrzymasz powiadomienie o potencjalnym problemie, co pozwala szybko zareagować i zabezpieczyć swój katalog. Gdzie znaleźć wspomnianą opcję? O tym w artykule. Zabezpieczenia produktów w Google Merchant Center Next

Od niedawna Google wstrzymuje grupy reklam, które w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie generowały żadnej aktywności. Prawdopodobnie o tym nie wiesz, ponieważ Google nie wysyła w tej kwestii żadnych powiadomień. Informację o takiej akcji znajdziesz jedynie w historii zmian, ale jej ręczne monitorowanie jest bardzo czasochłonne. W artykule wskażę jak zautomatyzować sprawdzanie, czy takie zmiany miały miejsce i jak szybko je cofnąć. Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

Automatyczne stosowanie rekomendacji w Google Ads to narzędzie, które pomaga optymalizować kampanie reklamowe bez konieczności ręcznej ingerencji. Chociaż automatyzacja może znacząco zaoszczędzić czas i poprawić wyniki, warto zachować ostrożność, bo rzeczywistość może okazać się zupełnie inna. Ważne jest monitorowanie wprowadzonych zmian i analiza ich wpływu na kampanię. W tym celu Google Ads oferuje możliwość sprawdzenia historii automatycznych rekomendacji, co pozwala śledzić, które zmiany zostały wprowadzone oraz jakie miały efekty. W artykule omówię, jak to zrobić i na co zwrócić uwagę. Automatyczne stosowanie rekomendacji - gdzie sprawdzić historię i na co uważać

W Google Analytics 4 (GA4) często występuje problem z oznaczeniem kampanii Google Ads jako "(organic)", co utrudnia śledzenie danych. Aby temu zapobiec, konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie szablonu śledzenia kampanii Google Ads. W artykule omówię kroki, które pozwalają rozwiązać ten problem i poprawić dokładność raportów, co ma kluczowe znaczenie dla monitorowania wyników kampanii reklamowych. google / cpc (organic) - jak poprawić jakość raportów w GA4

Kierowanie zoptymalizowane w sieci reklamowej to funkcja Google Ads, która automatycznie dostosowuje targetowanie, aby zwiększyć zasięg kampanii. Chociaż może być pomocne, najczęściej nie przynosi pożądanych rezultatów, dlatego warto wiedzieć, jak i gdzie je wyłączyć. W artykule przedstawię kroki, które pozwolą Ci zyskać pełną kontrolę nad kampaniami i wyłączyć kierowanie zoptymalizowane, aby lepiej dostosować reklamy do swoich potrzeb i grupy docelowej. Kierowanie zoptymalizowane w sieci reklamowej - jak i gdzie wyłączyć

W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu cyfrowego, precyzyjne śledzenie wyników kampanii reklamowych jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Jednym z narzędzi, które umożliwia dokładne monitorowanie skuteczności reklam Google Ads, jest parametr GCLID (Google Click Identifier). GCLID to unikalny identyfikator kliknięcia, który pozwala na śledzenie i przypisywanie konwersji do konkretnych kliknięć reklam, umożliwiając marketerom ocenę efektywności ich działań reklamowych. Jak automatycznie pobrać parametr GCLID i przekazać go za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej? O tym przeczytasz poniżej. Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

<