Blog

Reklamy wideo dla zaawansowanych – egzamin

Kilka dni temu Google wprowadził nowy egzamin w ramach certyfikacji indywidualnej w systemie Google Partners. Udało mi się znaleźć chwilę czasu, żeby podejść do tego egzaminu, wiec w dalszej części wpisu przedstawię moje przemyślenia i rady dla tych, którzy chcą spróbować sił w reklamie wideo :)

Certyfikat z reklamy wideo dla zaawansowanych

Czytaj więcej

Skrypty AdWords – kampanie bez wyświetleń (alert e-mail)

Przy prowadzeniu wielu kampanii AdWords może zdarzyć się, że z jakiegoś powodu kampanie nie będą generować wyświetleń. Powodem może być między innymi brak budżetu na kliknięcia, zawieszenie konta czy też niepoprawne ustawienie harmonogramu wyświetlenia reklam. Z pomocą przychodzą nam skrypty AdWords, które pomagają nam zaoszczędzić czas i same sprawdzają konta w poszukiwaniu kampanii z zerową liczbą wyświetleń.

Skrypty AdWords

Czytaj więcej

Jak założyć konto zbiorcze w Google Merchant Center?

Od niedawna możemy cieszyć się możliwościami reklam PLA (z ang. Product Listing Ads), czyli reklam produktowym wyświetlanych po prawej stronie wyników wyszukiwania. Takie reklamy mają pomóc użytkownikom w szybkim porównaniu produktów i przejściu bezpośrednio na stronę, gdzie możemy taki produkt kupić.

Reklama PLA

Czytaj więcej

Narzędzie planowania słów kluczowych – jak sprawdzić liczbę wyszukiwań w dopasowaniu zbliżonym?

Kilka miesięcy temu Narzędzie propozycji słów kluczowych zakończyło swój żywot i zostaliśmy poniekąd zmuszeni do korzystania z nowego narzędzia oferowanego przez Google – Narzędzia planowania słów kluczowych. Zmiana nie została przyjęta przez marketerów z entuzjazmem, ponieważ dane dotyczące liczby wyszukiwań przedstawione były dla dopasowania ścisłego i brakowało możliwości zmiany na dopasowanie zbliżone lub do wyrażenia. Taka sytuacja spowodowała, że dla zapytań niszowych Google zwracał zerowe wyniki z powodu niewystarczającej ilości danych. Na szczęście jest sposób, aby wyciągnąć dane dotyczące liczby wyszukiwań w dopasowaniu przybliżonym.

Narzędzie planowania słów kluczowych

Czytaj więcej

Linki sponsorowane Google Adwords – z czym to się je?

Czym są boksy z reklamami tekstowymi, które pojawiają się w wyszukiwarce Google tuż przy naturalnych wynikach wyszukiwania? To właśnie linki sponsorowane – najpopularniejsza forma reklamy w tej wyszukiwarce. Opowiem o tym, jak działają, jakie są ich wady i zalety oraz jak samemu stworzyć kampanię Adwords.

Marketer Plus - wydanie specjalne

Artykuł ukazał się w numerze specjalnym Marketer+

Czytaj więcej

Wykorzystanie Google Analytics w kontrolingu marketingowym

Zorientowanie na klienta odgrywa coraz ważniejszą rolę w działaniach firmy, dlatego kontroling marketingowy staje się procesem bardzo istotnym i pomocnym w podejmowaniu decyzji biznesowych w przedsiębiorstwie. Jak wykorzystać darmowe narzędzie Google Analytics, aby skutecznie prowadzić kontroling marketingowy? O tym w artykule poniżej.

Marketer+ (kontroling marketingowy)

Artykuł ukazał się w numerze 3 (10) Marketer+

Czytaj więcej

10 narzędzi pomocnych przy planowaniu i zarządzaniu kampaniami AdWords

Czy wiesz, jak efektywnie dobrać słowa kluczowe do kampanii Google AdWords? Czy wiesz, jaki budżet reklamowy będzie optymalny? Czy wiesz, kiedy najlepiej rozpocząć kampanię, by najlepiej wykorzystać potencjał sezonowości? Czy wiesz, jak tematycznie dobrać odpowiednie witryny, które odwiedzają Twoi klienci, by móc kierować na nie reklamy? Jeśli odpowiedzi na powyższe pytania są przeczące, ten artykuł jest dla Ciebie!

10 narzędzi pomocnych przy planowaniu i zarządzaniu kampaniami AdWords

Czytaj więcej

11 spotkanie SEMcamp – relacja

Kolejny SEMcamp dobiegł końca. Prelegenci dostarczyli nam ogromną dawkę wiedzy, więc postanowiłem zrobić krótkie podsumowanie :)

Czytaj więcej

Remarketing w Google AdWords – jak go wykorzystać?

Budowanie lojalności klientów jest bardzo ważnym aspektem działań marketingowych firm. Doskonałym narzędziem służącym do realizacji tego celu jest remarketing, dzięki któremu możemy trafić z przekazem do osób, które odwiedziły już naszą witrynę.

Czytaj więcej

Zmiany w tworzeniu list remarketingowych w Google AdWords

Google wprowadza kolejne zmiany. Tym razem w tworzeniu list remarketingowych. Od wczoraj jest to prostsze i nie wymaga tworzenia kilku tagów remarketingowych. Wystarczy tylko jeden, a listy tworzymy w oparciu o słowa zawarte w adresie URL:

Tworzenie list remarketingowych - nowość

Czytaj więcej