Blog

Czego się dziś nauczysz?

Jeśli prowadzisz kampanie kierowanie po słowach kluczowych na pewno chcesz wiedzieć, ile średnio kosztuje kliknięcie w reklamę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, górnych pozycjach lub na pierwszej pozycji. Można to sprawdzić w dwóch miejscach w panelu Google Ads. Niestety w obu przypadkach szacunkowe stawki potrafią się bardzo mocno różnić. Które są bardziej miarodajne i z których lepiej korzystać? O tym przeczytasz poniżej. Szacunkowe stawki dla słów kluczowych - gdzie sprawdzić

Jeśli prowadzisz kampanie produktowe na koncie Google Ads, prawdopodobnie nie jest Ci obcy problem aktualności cen czy dostępności produktu między danymi w feedzie, a danymi na stronie internetowej. Jeśli nadal zmagasz się z takim problemem, możesz włączyć dedykowane opcje na koncie Google Merchant Center, aby system mógł automatycznie poprawić produkty z feedu, jeśli na stronie sklepu znajdzie bardziej aktualne informacje. Szczegóły poniżej. Automatyczne poprawki w Google Merchant Center

Zapewne zdarzyła Ci się kiedyś sytuacja, że strona internetowa, na którą kierowane były reklamy przestała działać, np. z powodu problemu z serwerem lub kod konwersji został przypadkowo usunięty. Jeśli awaria tego typu trwała kilka godzin, albo nawet kilka dni, mogła spowodować problem w kampaniach Google Ads, jeśli korzystały ze strategii automatycznego określania stawek. W takiej sytuacji kampanie wstrzymujemy, ale bardzo ważne jest określenie jak to wpłynęło na późniejsze działanie kampanii. Czy system ponownie wchodzi w fazę nauki? Czy wstrzymanie kampanii na kilka dni powoduje, że wyniki będę dalej stabilne, czy jednak gorsze? Na szczęście w panelu Google Ads istnieje jedna opcja, która pozwala reklamodawcom przesłać informację, że w danym okresie czasu strona lub kod konwersji nie działały poprawnie, by system nie brał tego pod uwagę przy inteligentnym ustalaniu stawek. Wykluczenia danych w Google Ads

W ostatnich tygodniach Google wysyłał do reklamodawców wiadomości mailowe o tym, że 24 października do konta Merchant Center zostaną automatycznie dodane produkty, które Google zindeksował w swojej wyszukiwarce. To oznacza, że liczba produktów w feedzie może znacząco wzrosnąć, ponieważ Google nadal widzi produkty, które są zaindeksowane w wyszukiwarce, ale nie są już widoczne w ofercie sklepie. To może powodować nieporządek na koncie Merchant Center. Poniżej przeczytasz o tym, gdzie sprawdzić, czy Google dodał takie produkty do konta GMC i jak to wyłączyć, jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad produktami. Automatycznie dodawane produkty w Google Merchant Center

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej pytań dotyczących grafik, które dodawane są automatycznie do reklam w wyszukiwarce. Nierzadko są one kiepskie i nie pasują do reklamy. Są 2 źródła takich obrazów i przeczytasz o nich poniżej. Przedstawię również gdzie znaleźć odpowiednie opcje i jak je wyłączyć, by mieć większą kontrolę nad zasobami, które Google wyświetla w Twoich reklamach. Szczegóły poniżej. Google automatycznie dodaje grafiki do reklam w wyszukiwarce - jak to wyłączyć?

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds

<