Blog

Czego się dziś nauczysz?

Dzisiejszy wpis poświęcę ponownie tematyce Edytora Google Ads. Tym razem przedstawię Ci funkcję, która w szybki sposób pozwoli znaleźć duplikaty słów kluczowych. Jeśli posiadasz duże konto Google Ads z wieloma słowa kluczowymi, gubisz się wśród nich i nie pamiętasz, czy dane słowo zostało już dodane do grupy reklam, możesz to szybko sprawdzić za pomocą Edytora Google Ads. Szczegóły poniżej. Edytor Google Ads – przydatne funkcje – znajdowanie duplikatów słów kluczowych (część 4)

Google Analytics 4 na dobre zagościł w naszym życiu, czy się nam to podoba czy nie. Jeśli korzystasz z tego narzędzia i prowadzisz kampanie Google Ads, zapewne masz połączone ze sobą oba narzędzia. Jeśli konto Google Ads zostało połączone z poziomu GA4 i na tym proces się zakończył, zapewne nie masz aktywnej opcji importu danych z GA4 do Google Ads. Poniżej pokażę Ci jak zrobić, by niektóre metryki z GA4 były widoczne w raportach Google Ads. Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć temat Google Tag Managera, a konkretnie zagadnienia jakim jest grupa wyzwalaczy. Pokażę Ci, jak w praktyczny sposób możesz wykorzystać grupę wyzwalaczy do efektywniejszego mierzenia tego, czy użytkownik czyta Twoje wpisy na blogu lub wykonuje kilka różnych akcji podczas jednej wizyty w witrynie. Szczegóły poniżej. Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i korzystasz z reklam produktowym, na pewno spotkała Cię sytuacja, że pojawił się problem z feedem produktowym, który przestał działać, albo zniknęło z niego część produktów, co było wynikiem błędu po stronie sklepu. Każda taka sytuacja powoduje, że kampanie produktowe w Google Ads nie mogą wyświetlać produktów, które dotychczas były w feedzie. Do Google Merchant Center zapewne nie zaglądasz codziennie, więc taka sytuacja może się rzucić w oczy po kilku dniach, kiedy kampanie produktowe zanotują spory spadek ruchu. Jak się przed tym zabezpieczyć? O tym przeczytasz poniżej. Zabezpieczenie produktów w Google Merchant Center

W czerwcu 2023 Google rozpocznie wycofywanie części modeli atrybucyjnych, więc już teraz warto zmienić te ustawienia w konwersjach, ponieważ będzie się to wiązać z wahaniem raportowanych konwersji. Jeśli na koncie posiadasz wiele konwersji i nie chcesz tracić czasu na edytowanie każdej z nich, możesz to zrobić masowo za pomocą kilku kliknięć. Szczegóły poniżej :) Atrybucja oparta na danych - jak ją szybko wdrożyć w wielu konwersjach jednocześnie

Tworząc kampanię wideo zachęcają do działania (Video Action Campaign) musisz wybrać wszystkie możliwe sieci, w których będą wyświetlać się Twoje reklamy wideo. Są to wyniki wyszukiwania YouTube, filmy w YouTube oraz sieć partnerów wideo w sieci reklamowej. Ta ostatnia opcja oznacza, że reklamy wideo w kampanii tego typu będą pojawiać się również na stronach partnerów wideo. Jak ich wykluczyć, aby zawęzić kierowanie? O tym przeczytasz poniżej. Kampanie wideo zachęcające do działania - jak wykluczyć partnerów wideo w sieci reklamowej

<