Blog

Czego się dziś nauczysz?

[Ostatnia aktualizacja - 04.04.2025] Od powstania systemu Google Ads minęło już ponad 20 lat, więc całkiem sporo. W tym czasie panel przeszedł kilka sporych zmian designu i funkcjonalności. Pojawiło się wiele opcji i formatów reklam, a wiele z nich już od dawna nie istnieje. Jeśli chcesz przekonać się jak wyglądała pełna ścieżka rozwoju systemu Google Ads (wtedy jeszcze Google AdWords) zapraszam do podróży w przeszłość :) PS. Poniższą oś czasu zamierzam regularnie aktualizować, aby zawsze zawierała najnowsze informacje, co w przypadku innych wpisów tego typu niestety nie ma miejsca. Historia systemu Google Ads - Timeline

W ostatnim czasie nastąpiła zmiana w kwestii zarządzania konwersjami na koncie Google Ads oraz wprowadzono kilka nowości i zmian. Spotkałem się z opiniami, że jest to niejasne i ciężkie do zrozumienia, dlatego pojawił się pomysł na ten wpis. Chciałbym opisać tutaj to, co się zmieniło, co to oznacza dla reklamodawców, na co uważać i jak poprawnie korzystać z celów konwersji.

Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami i pod koniec listopada ponownie doświadczymy wzmożonego ruchu w kampaniach Google Ads. Jeśli planujesz wziąć udział w tych akcjach i zaoferować swoje produkty/usługi w niższych cenach, zapoznaj się z poniższymi sposobami na uatrakcyjnienie treści reklam tekstowych w wyszukiwarce. Na pewno zwiększą klikalność Twoich reklam, a finalnie pomogą uzyskać oczekiwane efekty w postaci zakupów. Jak uatrakcyjnić reklamy tekstowe w wyszukiwarce na Black Friday i Cyber Monday

Rekomendacje z Google Ads od dawna wzbudzają wiele kontrowersji, ale na szczęście reklamodawcy mają nad tym kontrolę i sami decydują czy je wdrażać, czy odrzucać. Sytuacja zmienia się jednak, gdy włączymy automatyczne stosowanie rekomendacje i... zapomnimy o aktywnych kampaniach. Niedawno miałem możliwość wglądu w konto Google Ads, które zostało zablokowane za oszukiwanie systemu. Wszystko zaczęło się w maju tego roku, gdy została włączona opcja automatycznego stosowania rekomendacji. Co było dalej? O tym w dalszej części wpisu.  

Kampanie lokalne to dość nowy typ kampanii dostępny w systemie Google Ads. Sam byłem do nich bardzo pozytywnie nastawiony, ponieważ pojawiła się możliwość promowania fizycznych placówek sklepu. Jedynym minusem tych kampanii był brak danych o tym, gdzie konkretnie wyświetlają się te reklamy oraz po jakich frazach. O ile w samej kampanii takich danych brak, o tyle w zaawansowanych raportach już można je znaleźć. Jak to zrobić? O tym we wpisie poniżej. Z tej strony podziękowania dla Pawła Gawlińskiego i Tomka Pepy za informację o ukrytych statystykach kampanii lokalnych. Człowiek uczy się całe życie :)

Google mocno promuje automatyczne strategie ustalania stawek oraz tzw. kampanie inteligentne, w których w zasadzie wystarczy dodać reklamę, określić podstawowe ustawienia, a system znajdzie za nas potencjalnych klientów. Brzmi idealnie, ale praktyka często pokazuje co innego, dlatego lepiej jest dokładnie sprecyzować swoją grupę docelową i do niej skierować odpowiedni przekaz. Takie działanie sprawdzi się nie tylko w akacjach promocyjnych.

 

W tym miesiącu produkty z naszego sklepu będą się pojawiać w zakładce GOOGLE ZAKUPY za darmo. Domyślnie takie przekierowania będą widoczne w Google Analytics jako ruch organiczny, więc nie można sprawdzić ile faktycznie wejść pochodziło właśnie z darmowych wyników zakupowych (w całej tzw. przestrzeni Google, w skład której wchodzi m.in. zakładka Google Zakupy). Jak odkryć te dane? O tym poniżej.

<