Blog

Czego się dziś nauczysz?

W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu cyfrowego, precyzyjne śledzenie wyników kampanii reklamowych jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Jednym z narzędzi, które umożliwia dokładne monitorowanie skuteczności reklam Google Ads, jest parametr GCLID (Google Click Identifier). GCLID to unikalny identyfikator kliknięcia, który pozwala na śledzenie i przypisywanie konwersji do konkretnych kliknięć reklam, umożliwiając marketerom ocenę efektywności ich działań reklamowych. Jak automatycznie pobrać parametr GCLID i przekazać go za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej? O tym przeczytasz poniżej. Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

Od czerwca 2024 roku Google wstrzymuje słowa kluczowe, które mają małą aktywność, co w praktyce oznacza, że w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie wygenerowały żadnych wyświetleń. Niestety Google nie wysyła żadnego powiadomienia o akcji tego typu, więc łatwo można to przeoczyć. Jak zatem monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymywane z powodu małej aktywności? Dominik Myślak podzielił się informacją o regule w Google Ads, które pozwala śledzić takie akcje. Szczegóły poniżej. Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Segment "Dni do konwersji lub korekty" w Google Ads to narzędzie, które pozwala reklamodawcom analizować, ile dni upływa od pierwszej interakcji użytkownika z reklamą do momentu dokonania konwersji. Dzięki tej funkcji można lepiej zrozumieć proces zakupowy klientów oraz optymalizować kampanie reklamowe pod kątem ich skuteczności. We wpisie znajdziesz szczegółowe informacje na temat tego segmentu oraz jak można go wykorzystać.
Dni do konwersji lub korekty - segment w Google Ads

Jeśli zależy Ci, aby reklamy produktowe pojawiały się tylko na zapytania dotyczące konkretnych marek, możesz to zrobić za pomocą ręcznej kampanii produktowej i skryptu, który będzie wykluczać wszystkie zapytania, które nie zawierają wskazanych nazw i odmian marek. Pozwoli to odsiać wszystkie nietrafione oraz generyczne zapytania i zostawić tylko te, które dotyczą stricte konkretnej marki. Rozwiązanie to jest idealnie w sytuacji, gdy prowadzisz kampanie z podziałem na konkretne marki. Szczegóły poniżej. Kampania produktowa kierowana tylko na frazy brandowe - skrypt

Jeśli prowadzisz kampanie dla różnych klientów zapewne nie jest Ci obca sytuacja, że na koncie zostały wprowadzone zmiany, o których nikt Cię nie poinformował. W praktyce może to prowadzić do sytuacji, że 2 osoby zmieniają tą samą kampanie i finalnie jej efekty się pogarszają. Niestety Google domyślnie nie przesyła komunikatu o takiej akcji, więc ciężko jest to regularnie śledzić. Z pomocą przychodzi skrypt Google Ads przygotowany przez Nilsa Rooijmansa. Szczegóły poniżej. Śledzenie obcych zmian na koncie Google Ads za pomocą skryptu

Jeśli przeglądając raport wyszukiwanych haseł chcesz niektóre z nich dodać jako słowa kluczowe lub jako wykluczenia Google domyślnie ustawi je w dopasowaniu ścisłym (wykluczenia) lub dopasowaniu przybliżonym (słowa kluczowe). Jeśli chcesz naraz dodać wiele takich słów, ale w różnych dopasowaniach, musisz je ręcznie zmienić, co zajmie sporo czasu. Jak usprawnić ten proces? O tym przeczytasz poniżej. Szybka zmiana dopasowań wyszukiwanych słów kluczowych w Google Ads

Jeśli chcesz przeanalizować teksty reklam konkurencji, możesz to sprawdzić w Centrum Przejrzystości Reklam. Jeśli jest ich sporo może to być niewygodne do sprawdzania, dlatego lepiej to zrobić w Excelu. Niestety Google nie umożliwia kopiowania tekstów reklam w szybki sposób, dlatego z pomocą przychodzi narzędzie Apify, które na taki zabieg pozwala. Szczegóły poniżej. Jak skopiować teksty reklam konkurencji za pomocą Apify

<